Sektor spożywczy rozwijał się stabilnie na przestrzeni ostatnich lat, notując systematyczne wzrosty sprzedaży detalicznej. Niepewność gospodarcza wywołana przez pandemię Covid-19 nie zachwiała rozwojem branży. Pomimo kilkuprocentowego spadku całkowitej sprzedaży stacjonarnej w sektorze handlowym w 2020 r., sprzedaż w segmencie spożywczym pozostała niemal na niezmiennym poziomie w ubiegłym roku.

 

Konsekwencje pandemii Covid-19 oraz obostrzeń dla funkcjonowania handlu w tym czasie spowodowały, że inwestorzy tymczasowo zmniejszyli swoje zainteresowanie tradycyjnymi centrami handlowymi, jednocześnie poszukując alternatywnych aktywów handlowych. Bezpiecznym, odpornym na zawirowania gospodarcze w 2020 r. produktem okazały się być obiekty handlowe oparte na najemcy spożywczym o stabilnych obrotach, nieobjętym restrykcjami prowadzenia działalności.

 

Także prognozy na przyszłość dla rozwoju sektora spożywczego są optymistyczne. Oczekiwania względem sprzedaży detalicznej w sklepach tradycyjnych w najbliższych latach mówią o wzroście o ok. 2,5% rocznie. Dogodnie zlokalizowane stacjonarne sklepy spożywcze posiadają ogromną przewagę konkurencyjną względem sprzedaży żywności przez Internet. Preferencje klientów potwierdzają również najnowsze badania konsumenckie. Pomimo doświadczeń w 2020 r., aż 57% ankietowanych nie zmieniło swoich zwyczajów: nie robiło zakupów spożywczych przez Internet i w dalszym ciągu ich nie robi.

 

Sieci spożywcze w Polsce dynamicznie się rozwijają, wprowadzając na rynek nowe formaty sprzedażowe i innowacyjne rozwiązania sprzyjające wygodzie klientów, jednocześnie dbając o środowisko i promując ekologiczne postawy wśród klientów.

 

Życzymy udanej lektury!