Figure
Rynek handlowy w Polsce Q3 2022
października 24, 2022
Pobierz Tytuł
Zgodnie z danymi Głównego Urzędu Statystycznego sprzedaż detaliczna w cenach stałych w okresie od stycznia do sierpnia 2022 r. wzrosła o 7,3% w stosunku do analogicznego okresu 2021 r.
Od początku 2022 r. rynek powiększył się o 184.100 mkw. GLA. nowej przestrzeni handlowej.
Na koniec 3 kw. 2022 r. w budowie znajdowało się ponad 355.000 mkw. GLA nowej powierzchni handlowej, spośród których większość (60%) zasili małe miasta.
Równolegle do tradycyjnych formatów handlowych na rynku rozwija się segment projektów wielofunkcyjnych, w których powierzchnia handlowa pełni rolę uzupełniającą. Projekty takie często łączą historyczną, zrewitalizowaną przestrzeń z obecną tkanką miejską.
Kategoriami najemców, którzy obecnie rozwijają się najbardziej dynamicznie, są dyskonty niespożywcze (tzw. „value retailers”) oraz sieci spożywcze, czyli sklepy, które tworzą podstawową ofertę zakupową i wpisują się w trend wygodnych zakupów blisko domu. Niemniej jednak, powstają również flagowe sklepy znanych marek, które oprócz funkcji zakupowej koncentrują się na budowaniu doświadczeń konsumenckich.
Życzymy udanej lektury.