Case Study

Grupa Żywiec

Nowe biuro Grupy Żywiec jako przykład zintegrowanych usług CBRE Poland.

lipca 19, 2021

grupy_zywiec_900x660_3
Projekt nowego biura Grupy Żywiec to jeden z przykładów wieloetapowej pracy CBRE, która obejmowała:
  • Doradztwo transakcyjne
  • Strategia środowiska pracy
  • Doradztwo techniczne i architektoniczne przy zawieraniu umowy najmu i negocjacjach
  • Space-planning
  • Change Managment
  • Concept Design
  • Project Monitoring
  • Usługa koordynacji przeprowadzki
Zapraszamy do obejrzenia materiału z opisem przebiegu realizacji tej przestrzeni.

Grupa Żywiec jest wiodącym producentem piwa w Polsce, który mocno stawia na innowacje.
Od wielu lat siedzibą Grupy Żywiec był warszawski Mokotów, ale stare biuro nie odpowiadało potrzebom Organizacji. Wtedy też rozpoczęliśmy naszą współpracę.

Grupa Żywiec podjęła decyzję o zmianie lokalizacji biura, finalnie decydując się na najbardziej piwne miejsce w Warszawie – Browary Warszawskie. 
Proces zmiany biura był skomplikowany, wielopoziomowy i składał się z szeregu wyzwań: od stworzenia nowej strategii środowiska pracy poprzez stworzenie designu, który odzwierciedli charakter Grupy Żywiec.

W projekcie brało udział kilka zespołów CBRE: dział wynajmu powierzchni biurowej, strategii środowiska pracy i zarządzania zmianą, architekci oraz dział  zarządzania projektami.

Powierzchnia biurowa:
„Grupę Żywiec poznaliśmy w 2018 roku i rozpoczęliśmy współpracę nad poszukiwaniem nowej powierzchni biurowej. Projekt od momentu poszukiwania nowej lokalizacji do przeprowadzki do nowego biura trwał 2 lata. Nowe biuro Grupy Żywiec obejmuje dwa piętra, połączone wewnętrzną klatką schodową, o łącznej powierzchni 4000 mkw.
Nowa lokalizacja wydaje się być stworzona dla tej organizacji. Koncept Browarów zakłada rewitalizację części powierzchni browarów”. – Ewa Duszyńska, zastępca dyrektora w dziale powierzchni biurowej.

Nowa strategia środowiska pracy:
„Wytyczne dla zmian strategii środowiska pracy Grupy Żywiec zbudowane zostały w oparciu o wieloetapowe badania. Badania te pokazały, że m.in. przestrzeń wspierać ma crossfunkcyjną współpracę, zwinność i kreatywność działań naszego klienta oraz podkreślać bardzo charakterystyczne DNA Grupy Żywiec. Wytyczne te zostały przekazane do architektów, z nich wynikały zmiany technologiczne. Ważnym krokiem było budowanie świadomości w Organizacji, że zmiana nie dotyczy tylko przestrzeni, ale też kultury pracy”. – Edyta Mika, zastępca dyrektora w dziale strategii środowiska pracy i zarządzania zmianą.

Design
„To, co wyróżnia to biuro od innych, to wątek tradycji oraz dystans od korporacyjnego chłodu. To biuro o piwie, markach piwnych oraz miejscach, gdzie to piwo jest robione. Ma to swój wydźwięk w detalach tektonicznych, które żywcem skradliśmy z linii produkcyjnej oraz w układzie funkcjonalnym, który zachęca do pracy wspólnej, a różnorodność pozwoli znaleźć miejsce każdemu”. - Anna Woźniak, starszy architekt w CBRE.

Zarządzanie projektem
„Projekt nowego biura Grupy Żywiec jest świetnym przykładem zintegrowanych usług naszej firmy. Kluczowym dla mnie, jako project managera była współpraca z architektami, monitorowanie budżetu i harmonogramu. Realizacja projektu przypadła w trudnym momencie, bo podczas trwania pandemii. Mimo złożoności tego procesu mogę ze śmiałością stwierdzić, że dzięki partnerstwu i dobrej komunikacji w Zespołach, finalny efekt spełnia oczekiwania obydwu stron”. – Anna Wnuk, manager projektu biura Grupy Żywiec, CBRE.
Galeria obrazów
grupy_zywiec_900x660_1
grupy_zywiec_900x660_6
grupy_zywiec_900x660_11
grupy_zywiec_900x660_8
grupy_zywiec_900x660_2
grupy_zywiec_900x660_3
grupy_zywiec_900x660_5
grupy_zywiec_900x660_13
grupy_zywiec_900x660_9
grupy_zywiec_900x660_9
grupy_zywiec_900x660_7
grupy_zywiec_900x660_12