Artykuł
Lokal w galerii handlowej
Jakie są korzyści i co powinieneś wiedzieć przed podpisaniem umowy
maja 29, 2024

Wynajem powierzchni w galerii handlowej ma swoje wady i zalety. Wszystkie dane z rynku wskazują jednak, że przynajmniej w obszarze dynamicznie rozwijającej się konkurencji ze strony sprzedaży online, sklepy w centrach handlowych mogą liczyć na stałe lub nawet rosnące obroty.
Z tego artykułu dowiesz się:Jakie wady i zalety ma wynajem powierzchni w galerii handlowej?
Na jakie elementy zwrócić uwagę w umowie najmu w galerii handlowej?
Negocjacje najmu - jak je efektywnie przeprowadzić?
Dlaczego warto rozważyć lokal w galerii handlowej: korzyści i wady
Polska Rada Centrów Handlowych wskazuje, że “W pierwszej połowie 2023 r. w Polsce otwarto 12 nowych obiektów, w tym 1 centrum handlowe i 11 parków handlowych”. Zaznacza również, że pomimo inflacji obroty najemców rosną wynosząc o 7 proc. więcej w stosunku do ubiegłego roku. To oczywiście bardzo dobra wiadomość dla przedsiębiorców, którzy rozważają wynajem powierzchni w galerii handlowej. Zanim się jednak zdecydujemy, warto rozważyć wszystkie za i przeciw, a przede wszystkim zastanowić czy to, co oferujemy, znajdzie zainteresowanie u masowego odbiorcy i to takiego, który oczekuje kontaktu z produktem przed zakupem.
Argumenty za:
-
Bardzo duża ilość potencjalnych klientów.
-
Dodatkowe, korzystne wsparcie marketingowe w postaci kampanii reklamowych realizowanych przez galerie handlowe.
-
Poprawa wizerunku i podniesienie prestiżu marki, choć tu istotna jest strategia lokalizacyjna i wybór centrum handlowego, które uznawane jest właśnie za prestiżowe.
-
Wsparcie techniczne.
Argumenty przeciw:
-
Wysoki czynsz wynajmu powierzchni sklepowej (im bardziej punkt jest prestiżowy, tym wyższy czynsz).
-
Konieczność dostarczenia wysokich zabezpieczeń umowy najmu (umowa najmu jest podpisywana na czas określony - najczęściej 5 lat, bez możliwości wcześniejszego rozwiązania).
-
Konieczność ponoszenia kosztów opłat dodatkowych, np. ochrony obiektu, klimatyzacji i utrzymania powierzchni wspólnych.
-
Konieczność stosowania się do regulaminu i umowy, np. w kwestiach obowiązku pracy sklepu w określonych dniach i godzinach.

Elementy, na które zwrócić uwagę w umowie najmu w galerii handlowej
Jak efektywnie negocjować warunki najmu w galerii?
Zarządzanie przestrzenią handlową - co jest najważniejsze?
Posiadanie sklepu w galerii handlowej wiąże się z realnymi korzyściami, jeśli oferujemy produkty czy usługi do odbiorcy lubiącego duże centra i takie, z którymi chce on się zapoznać - dotknąć, zobaczyć, przymierzyć - przed zakupem. Pomimo rosnącej sprzedaży online, konsumenci nadal chętnie robią zakupy w miejscach, w których mają do dyspozycji wiele sklepów w jednym miejscu. Ten trend w najbliższych latach raczej się nie zmieni. Kluczem do sukcesu jest jednak zawsze dobrze wynegocjowana umowa najmu.
Autorzy
Redakcja CBRE
Specjalizacja: Zespół Content Marketing zajmuje się przygotowaniem i dystrybucją materiałów na platformy CBRE. Na co dzień współpracuje ze specjalistami ze wszystkich linii biznesowych, dbając nie tylko o eksperckość, ale również atrakcyjną formę tworzonych treści.