Artykuł

Gdzie szukać biura na wynajem?

lutego 17, 2022

office-hub-3-608x436

Zatrudniasz liczny zespół? A może prowadzisz mały biznes? Niezależnie od rozmachu działań, potrzebujesz odpowiedniej przestrzeni do prowadzenia zawodowych aktywności. Jeśli odpowiedziałeś sobie na pytania odnośnie do potrzeb, musisz zadać kolejne. Gdzie szukać przestrzeni do pracy, która spełni oczekiwania i nie nadwyręży nadmiernie budżetu? Wpisze się w specyfikę prowadzonej działalności, a przy okazji będzie reprezentacyjną siedzibą firmy. Wbrew pozorom, to nie lada wyzwanie!
Gdzie szukać biura na wynajem? Zapraszamy do lektury, która może być pomocna w tym procesie.

Na początku warto doprecyzować, jakie są Twoje potrzeby. Rozwijająca się w zawrotnym tempie działalność potrzebuje więcej: przestrzeni, wyposażenia i udogodnień.
Czasem jednak nie opłaca się przeznaczać zbyt wielu środków na powierzchnię biurową, która nie zostanie należycie wykorzystana. 

W określeniu, czym dla Twojej firmy będzie biuro idealne, pomocna może okazać się konsultacja ze specjalistami. Wywiad pogłębiony pozwoli określić, co będzie optymalnym rozwiązaniem. Eleganckie biuro w budynku klasy A? Może przestronne pomieszczenie poza granicami miasta, za to z dobrym dojazdem do głównych węzłów komunikacyjnych? To podstawowe zagadnienia, które warto „wziąć na warsztat”.

Później należy dokładnie oszacować możliwości finansowe. Znalezienie nowego lokum
dla firmy i przeprowadzka to niekiedy żmudny proces. Dodatkowo często umowy najmu biura podpisywane są na parę lat. Z tej przyczyny nie powinniśmy iść na ustępstwa. Zarówno w odniesieniu do finansów, estetyki, komfortu, jak i czasu potrzebnego na dojazd do siedziby firmy.

Gdy wiemy już, jakiego biura szukamy, przechodzimy do kolejnego etapu wtajemniczenia...

Gdzie szukać biura na wynajem?

Pierwszą rzeczą, o której pomyślimy to Internet. W sieci znajdziemy sporo propozycji,
co ma swoje zalety i wady. Z jednej strony – naprawdę będziemy mieli w czym wybierać.
Z drugiej – uzyskane wyniki wyszukiwania mogą okazać się bardzo ogólne
i niedoprecyzowane. Stracimy sporo czasu na „wyłuskanie” z nich wartościowych propozycji.

Idąc na skróty, bardziej wprawieni gracze odwiedzą portale proponujące także nieruchomości biurowe na wynajem. Tam możliwości zawężenia poszukiwań
są już większe. Wybierzemy sugerowaną wielkość biura, jego konkretną lokalizację, udogodnienia i widełki cenowe. Dzięki temu lista wyników będzie bardziej spersonalizowana. Można chwytać telefon w dłoń i umawiać się na prezentację nieruchomości!

Czasem to godziny rozmów i kilkadziesiąt spotkań. Innym razem mierzenie się
z rozczarowaniem, gdy usłyszymy „oferta nie jest aktualna”. Częstą praktyką jest wrzucanie ogłoszeń, które mają być swego rodzaju reklamą dla inwestycji biurowej. Wabikiem dla potencjalnych najemców. W realu nie ma jednak możliwości wynajęcia powierzchni, która odpowiada na nasze potrzeby. Na przykład bardzo małej, za równie małe pieniądze.

Jeśli dysponujemy jednak czasem i mamy sporo cierpliwości, takie poszukiwania mogą zaowocować sukcesem. Nim jednak przeniesiemy się do wymarzonej przestrzeni, pozostanie jeszcze przeprawa przez pertraktacje, konstruowanie umów, niekiedy dostosowywanie biura pod wymogi prowadzonej działalności.

Poczta pantoflowa nadal w mocy

Są jednak i tacy, którzy kierują się zasadą ograniczonego zaufania. Lub po prostu szanują swój czas i wolą skorzystać z polecenia znanej osoby, niż poszukiwać biura na wynajem
w „obcej bazie”. Niewątpliwą korzyścią jest  otrzymanie w bonusie informacji, jak realnie wygląda korzystanie z wynajmowanej przestrzeni. Czy budynek nie ma wad ukrytych? Zarządca wywiązuje się ze swoich zobowiązań, a właściciel jest skory do negocjacji?

To bezcenna wiedza, która może znacząco skrócić proces decyzyjny. Mało tego – często także jej posiadanie minimalizuje stres, który towarzyszy nam podczas wyboru właściwej nieruchomości na biuro.

Gdy „rozpuszczenie wici” nie przyniesie zamierzonego rezultatu

Znajomy przedsiębiorca nie może służyć nam dobrą radą? Kolega nie dysponuje wygodną przestrzenią na wynajem, która mogłaby stać się najlepszym miejscem dla prowadzenia biznesu? Możemy zdecydować się na wsparcie specjalistów.

Skorzystanie z pomocy agencji specjalizującej się w wynajmie nieruchomości może skrócić czas potrzeby do znalezienia biura. Mało tego – odciążyć nasz budżet! Jak to możliwe?

Pośrednik pomoże Ci:

  • Wyszukać najciekawsze oferty – które odpowiedzą na aktualne potrzeby firmy. Zarówno lokalizacyjne, powierzchniowe, jak i związane z wyposażeniem biura. Wprawieni agenci, dzięki swoim kontaktom, mogą zaoferować lokale, które jeszcze nie trafiły do ogólnodostępnej bazy. To zwiększa szanse wynajęcia powierzchni, która będzie „szyta na naszą miarę”. Komfort podczas wykonywania codziennych obowiązków zawodowych jest bezcenny. Umożliwi także pozostanie na dłużej
    w tej samej lokalizacji – to wygodne. Dla Ciebie, klientów i kontrahentów!
  • Porównać dostępne opcje – w zgodzie z Twoimi preferencjami. Często nawet niezwerbalizowanymi! Pośrednik nie jest stroną transakcji, dlatego potrafi ocenić
    jej walory „chłodnym okiem”. Wypunktuje plusy każdej z opcji i zaserwuje rozwiązanie najlepsze z perspektywy prowadzonego przez Ciebie biznesu.
  • Dokonać fachowych oględzin – to, co dobrze wygląda na zdjęciach, może rozminąć się ze stanem faktycznym budynku. Agent będzie w stanie ocenić,
    czy nieruchomość rzeczywiście spełnia wymagane normy. Dodatkowo zasugeruje rozwiązania lub zabiegi aranżacyjne, które mogą uczynić ją wygodniejszą.
  • Negocjować warunki – jeśli wiemy już, że „TO JEST TO”, warto negocjować.
    Cenę, długość okresu najmu lub dodatkowe wyposażenie. 
  • Przygotować umowę – podpisujesz ją na „złe czasy”, a czasem lata. Z tej przyczyny powinna być sporządzona z należytą starannością i skrupulatnie opisywać każdy
    z zawartych w niej punktów. 

Jak szukać biura na wynajem – podsumowanie

Mierzysz się z misją szukania przestrzeni biurowej na wynajem? Gdzie i jak możesz ją znaleźć? 

  1. Internet – poszukiwanie biura na wynajem na własną rękę. W popularnej wyszukiwarce lub bezpośrednio na portalach z nieruchomościami. Propozycji jest wiele, jednak większość z nich nie odpowie na Twoje potrzeby. Lub nie będzie aktualna. Znalezienie opcji „The Best” jest możliwe, ale wymaga cierpliwości i czasu. A czasem szczęścia! Niewątpliwym plusem jest jednak brak konieczności ponoszenia kosztów związanych z pośrednictwem. Jeżeli jesteś dobry w pertraktacjach, a tworzenie umów nie jest Ci straszne – można to przemyśleć!
  2. Polecenie – rekomendacje znajomego lub zaprzyjaźnionego agenta? Zawsze na wagę złota. Zyskujemy informacje o nieruchomości z pierwszej (lub drugiej) ręki. Mogą one realnie skrócić czas potrzeby do znalezienia lokum idealnego. Czasem jednak korzystanie z pomocy kolegów może wiązać się z trudem negocjacji.
    Jeśli okaże się, że biuro nie spełni naszych oczekiwań, tracimy wynajmowaną siedzibę firmy i… znajomego, który służył nam wsparciem!
  3. Pomoc agencji specjalizującej się w wynajmie nieruchomości – korzystając z jej usług, możemy sporo zaoszczędzić. Chodzi przede wszystkim o czas i finanse,
    ale czasem też nerwy! Pośrednik znajdzie dla nas najlepszą ofertę, oceni jej stan faktyczny, pomoże negocjować warunki najmu. Czasem zaproponuje również nieruchomości, które nie widnieją w ogólnodostępnej ofercie. Dodatkowo może zasugerować spersonalizowane rozwiązania aranżacyjne. Za profesjonalną usługę przyjdzie nam jednak zapłacić.

Napisz do naszego eksperta

Autor

  • Michal Tyszkiewicz

    Associate Director

    Zdjęcie Michal Tyszkiewicz