Artykuł

Pięć rzeczy, którymi dobrze kierować się przy wyborze biura

Poradnik w pigułce

lutego 18, 2022

office-hub-2-608x436

Przestrzeń biurowa to już nie tylko miejsce wykonywania obowiązków służbowych. Pandemia zmieniła nasze postrzeganie i wymagania wobec tej powierzchni. Poza prestiżem musi stać za nią także możliwość elastycznego dopasowywania do okoliczności. O komforcie codziennego użytkowania i wyszukanej estetyce nie wspominając! Co musisz wiedzieć, szukając biura idealnego? 


1. Lokalizacja 

Dobrze skomunikowane biuro znajduje się zazwyczaj przy głównych węzłach komunikacyjnych, otoczone dużą ilością przystanków tramwajowych, autobusowych lub położone w pobliżu metra. Coraz bardziej istotnym czynnikiem jest sąsiedztwo ścieżek rowerowych, które doceniamy zwłaszcza w sezonie wiosenno-letnim. Pracownicy z chęcią korzystają z tego środka transportu, ze względu na jego ekologiczny aspekt. Położenie biura w centrum miasta ma swoje zalety. Możemy szybko dojechać do pracy z każdej dzielnicy miasta, ale także daje nam szeroki wachlarz atrakcji i pomysłów na spędzanie wolnego czasu po wyjściu z biura. Badanie przeprowadzone przez CBRE „Millenials Live Work Play CBRE”, przedstawia dane, pokazujące, że pokolenie urodzone w latach 80. i 90. spędza na rozrywce około 10 dni w miesiącu. Co to pokazuje? Twoi pracownicy będą poszukiwać w niewielkiej odległości od biura punktów gastronomicznych, siłowni, basenów, kin czy centrów handlowych.  

Zatem, aby przyciągnąć pracowników obecnych i przyszłych do swojego biura, kieruj się atrakcyjnością lokalizacji. Dlatego, jeśli zmieniasz lokalizację biura, pamiętaj o swoich pracownikach i przeprowadź ankietę, dzięki której lepiej rozpoznasz preferencje zespołu. Nie wiesz jak przeprowadzić i zaplanować taką ankietę? Skontaktuj się z nami.  


2. Budżet na biuro 

Jednym z najważniejszych kryteriów w wyborze biura jest nasz budżet. Ważne jest, abyśmy na samym początku zadali sobie kilka pytań – na co mnie stać? Ile mogę przeznaczyć na wykończenie i design biura? Czy mam środki na trzy miesiące czynszu płatny z góry? Jak ułatwić ten proces przygotowań? Rozwiązaniem może być pozyskanie Agenta, który przedstawi najefektywniejsze scenariusze, pokaże sprawdzone rozwiązania i przeprowadzi przez proces negocjacji umowy. Oczywiście możemy zaoszczędzić wynagrodzenie dla agencji i przeznaczyć je na inne cele, a cały proces prowadzić własnymi zasobami. Jednak, czy jest to warte ryzyka i naszego stresu?  Szukasz odpowiedzi? Pomożemy!  


3. Usługi w budynku – wygoda przede wszystkim  

Ludzie szukają wygody. Możliwość załatwienia osobistej sprawy bez konieczności wychodzenia z budynku, jest ważnym argumentem dla pracowników. Przy wyborze swojego nowego biura, warto zwrócić uwagę, jakie udogodnienia znajdują się
w budynku lub w jego bliskiej okolicy. Restauracja, kantyna, klub fitness, kawiarnia, sklep spożywczy to najpopularniejsze usługi, których szukają pracownicy w budynkach. 

Dlaczego warto wynajmować biuro w biurowcu, który zapewnia powyższe uzgodnienia? Pracownicy, którzy mogą zadbać o swoje potrzeby na miejscu, nie muszą spędzać przerwy na lunch na załatwianiu spraw, aby dojechać do usług przed ich zamknięciem. Daje to poczucie wygody i komfortu dla pracownika. 

Poszukując biura, warto sprawdzić, czy wybrana przez nas lokalizacja, a również budynek oferują udogodnienia w postaci np. drogerii, bankomatu, paczkomatu, czy pralni, spełniając nawet największe oczekiwania. 

Zobacz budynki, które oferują mnóstwo udogodnień i atrakcji dla swoich pracowników: 
https://myhive-offices.com/pl/lokalizacje/mokotow  


4. Standard biura 

Optymalne warunki pracy bezpośrednio wpływają na wzrost efektywności pracowników. Ten fakt powinien przyświecać każdemu, kto przy wyborze nowego biura pochyli się nad standardem technicznym. 

Warto zwrócić uwagę na:  

  • dobry poziom oświetlenia, dostęp do światła naturalnego,
  • minimalna wysokość pomieszczeń – 2,7 m,
  • ogrzewanie,
  • klimatyzację na najwyższym poziomie, z kontrolą wilgotności zapewniającego dobry klimat wewnątrz pomieszczeń,
  • ciche środowisko pracy odpowiednio wygłuszone.

Dodatkowo warto wziąć pod uwagę wyposażenie biura w wykładzinę, okablowanie, rolety, czujniki dymu, podniesione podłogi oraz floorboxy. (wyjaśniamy: to puszka instalacyjna schowana w podłodze, która pozwala podłączyć się do sieci elektrycznej, sieci komputerowej, urządzeń komputerowych i urządzeń multimedialnych. Zostały one specjalnie zaprojektowane, aby komponować się i tworzyć estetyczną całość z resztą podłogi) 
 

5. Możliwość powiększenia biura w przyszłości – moja firma się rozwija! 

Ostatnie, lecz równie ważne kryterium przy wyborze biura to możliwość powiększenia go, gdy Twoja firma się rozwija. Wraz z rozwojem firmy, nasze biuro może zrobić się za ciasne. Za małe biuro nie wpływa pozytywnie na produktywność, a wynajęcie zbyt dużej powierzchni na początku spowoduje zmarnowanie środków. 

Eksperci zalecają, aby powierzchnie oferowały równowartość około 10 metrów kwadratowych na osobę. Jest to jednak bardzo ogólna zasada i powinieneś wiedzieć, czego potrzebuje Twoja firma. Tutaj z pomocą służą agencje doradcze specjalizujące się w wynajmie powierzchni biurowej. 

Jeśli Twoja firma prognozuje rozwój — w najbliższych 5-7 latach — lepiej dobrze przemyśleć cały proces niż szukać nowego biura co parę lat. 

Napisz do naszych ekspertów

Autorzy