25 marca, 2021

Pandemia koronawirusa wpłynęła na zmiany strategii i kierunku rozwoju wielu sieci handlowych, a także kierunek rozwoju rynku handlowego w Polsce. Mimo zahamowanych planów ekspansji, w 2020 roku do Polski weszło 10 nowych marek zagranicznych. Natomiast na opuszczenie naszego rynku zdecydowało się 5 marek.

Obecnie nie należy spodziewać się wielu debiutów marek na polskim rynku handlowym, gdyż zagraniczne marki nadal są ostrożne w podejmowaniu decyzji o rozszerzaniu swojej działalności.

Nowe sklepy na handlowej mapie Polski

 

Pomimo wcześniejszych zapowiedzi, w 2020 roku kilka marek premium zrezygnowało z wejścia do Polski. Dotyczy to zarówno zagranicznych marek odzieżowych czy sieci FMCG. W rezultacie w ubiegłym roku na naszym rynku handlowym swoje sklepy otworzyło dziesięć nowych marek, to o 8 mniej niż w 2019 roku.

Większość z nich otworzyła swoje salony w Warszawie, pozostałe zlokalizowały się w Gdańsku, Wrocławiu i Częstochowie. W przewadze były to marki modowe, ale zadebiutowały również sieci kawiarni, czy sklepy z wyposażeniem domu oraz dyskonty.


           RETAIL_GO2

Najbardziej wyczekiwaną zagraniczną marką modową była irlandzka sieciówka Primark. Sieć na swoją pierwszą lokalizację w Polsce wybrała Galerię Młociny w Warszawie. W planach ma kolejne otwarcia w m.in. w Poznaniu i Katowicach.

Z kategorii sklepów z branży odzieżowej pojawiły się sklepy sieci: American Vintage, Falconeri i Urban Outfitters w Warszawie oraz Ulla Popken w Gdańsku. W stolicy otworzył się również butik kosmetyczny Beauty Armani. Momax, austriacka sieć z wyposażeniem domu, zadebiutowała pod Wrocławiem, a flagowy salon duńskich mebli Carl Hansen & Son powstał w Hotelu Warszawa.

Ponadto, na polski rynek weszły dwie nowe marki od naszych wschodnich sąsiadów. W Częstochowie otworzył się rosyjski dyskont Mere, a w warszawskiej Galerii Młociny ukraińska restauracja i kawiarnia Pesto Cafe.


Które zagraniczne marki opuściły polski rynek handlowy?

 

Decyzję o zamknięciu swoich sklepów w naszym kraju podjęło 5 marek zagranicznych. Były wśród nich dwie z artykułami obuwniczymi i sportowymi: niemiecka Salamander i czeska Sportisimo. Polski rynek handlowy opuściły również dwie popularne francuskie marki modowe – Camaieu i Promod.

Na zamknięcie swoich siłowni zdecydowała się duńska sieć Fitness World.

              RETAIL_GO3

Szukasz dobrej lokalizacji na swój sklep? W dziale Powierzchni Handlowych w CBRE mamy doświadczony Zespół dedykowany najemcom. Zainteresowane marki zapraszamy do kontaktu z naszymi doradcami!