Artykuł
Magazyny dla e-commerce
Odpowiednio przystosowany magazyn dla sklepu internetowego. Co to oznacza w praktyce?
października 29, 2021

Wartość rynku e-handlu nieustannie rośnie. Nic nie wskazuje na to, by przyszłość miała coś w tej kwestii zmienić. Eksperci PwC cytowani przez BRIEF szacują jego średnioroczny wzrost na poziomie nawet 12%! To przekłada się na oczekiwania klientów wrzucających produkty do wirtualnych koszyków. Z kolei chęć ich spełnienia przez przedsiębiorców wymaga między innymi dobrej logistyki. Klucz do sukcesu? Odpowiednio przystosowany magazyn dla sklepu internetowego. Co to oznacza
w praktyce? Sprawdzamy.
E-commerce, zwłaszcza w czasach pandemii, ma się świetnie. Do wygodnej metody robienia zakupów w sieci przekonuje się coraz więcej ludzi. Wyjątku nie stanowi Polska. Magazyn dla e-commerce pozwala połączyć oczekiwania konsumentów z możliwościami organizacyjnymi, które stoją przed przedsiębiorcami.
Odpowiedni magazyn dla e-commerce - dlaczego to tak ważne?
Inteligentnie zaprojektowany i dobrze zlokalizowany magazyn e-commerce to podstawa dobrze prosperującego e-sklepu. Jakie potrzeby zaspokaja magazyn idealny?
Szybka dostawa - to absolutny priorytet dla każdej szanującej się firmy, która umożliwia zakup swoich towarów w sieci. Respondenci w badaniach wskazują jednoznacznie, że maksymalne skrócenie czasu dostarczenia przesyłki jest dla nich kluczowe. Liczą na to, że już następnego dnia (!) kurier zapuka do drzwi z paczką. By było to możliwe, niezbędne jest inwestowanie w efektywne rozwiązania w zakresie logistyki ostatniej mili.
Przechowywanie produktów w bezpieczny sposób - zapewnij klientom stały dostęp do swojej oferty. Przestronny magazyn dla e-commerce to miejsce bezpiecznego składowania produktów, przed ich sprzedażą w internecie. Jest to szczególnie istotne, gdy zaczynasz działać na szeroką skalę.
Dobra organizacja pracy - właściwe ulokowanie produktów na półkach, ich dobre oznaczenie lub posiadanie systemu do zarządzania stanami magazynowymi. To nie tylko ukłon w stronę Twoich pracowników, ale także znaczne zoptymalizowanie procesu wysyłki. Co zyskujemy? Krótszy czas potrzebny do znalezienia danego towaru i poczucie komfortu, że zawsze wiemy, gdzie co jest. Wystarczy też szybki rzut oka, by wiedzieć, czego brakuje i co warto zamówić.
Wygodne zautomatyzowanie - naprawdę duzi gracze mogą zdecydować się na rozwiązania usprawniające wysyłkę towarów. Wyklucza to także pomyłki wynikające z błędu ludzkiego i ręcznej obsługi zamówień.
Magazyny dla e-commerce - jaki najlepszy dla swojej branży?
Przyjazna i dobrze zorganizowana przestrzeń komercyjna dla e-commerce to ogromne korzyści dla firmy. Dzięki niej możemy sprawnie i szybko realizować zamówienia, co jest kluczowe z perspektywy klientów. Dodatkowo zyskujemy bezpieczne miejsce dla przechowywania oferowanego towaru, jak również możliwość wygodnego zarządzania stanami.
Jaki magazyn dla Twojego e-sklepu?
Na pewno w dobrej lokalizacji i za cenę wpisującą się w budżet. To oczywiste! Na co jeszcze warto zwrócić uwagę wybierając przestrzeń magazynową pod działania e-handlowe? Na swój asortyment!
- Działasz na arenie międzynarodowej? Rozeznaj się w ofercie bezcłowych magazynów celnych.
- Sprzedajesz produkty z krótkim terminem ważności? Dla Ciebie są centra wysyłkowe.
- B2B może skorzystać z wygodnej opcji magazynu zbiorczego.
- Szukasz czegoś „na start”? Magazyn publiczny lub spółdzielczy to redukcja kosztów.
Wybór odpowiedniego magazynu dla e-commerce ma niebagatelny wpływ na funkcjonowanie i możliwości rozwoju Twojej działalności w sieci. Z trudem przychodzi Ci ważenie, która z dostępnych opcji najlepiej odpowiada na Twoje potrzeby? Poproś o radę profesjonalistów.
Ci rozwieją Twoje wątpliwości, przeanalizują potrzeby i sparują je z możliwościami rynku. Będą służyć też wsparciem przy pertraktacjach i podpisaniu ostatecznej wersji umowy. Spokój i pewność dokonania właściwego wyboru otrzymasz w gratisie.
Poszukujesz porady odnośnie obiektów komercyjnych na sprzedaż i wynajem? Zapraszamy do rozmowy.
Napisz do naszych ekspertów
Autorzy
Przemyslaw Pietak
Head of Supply Chain
Specjalizacja: Przemysław jest odpowiedzialny za rozwój linii usług Supply Chain Advisory w ramach CBRE, ściśle współparując z linią Industrial & Logistics Advisory & Transactions oraz funkcją Global / EMEA Supply Chain Advisory.
Maciej Gierak
Associate Director
Specjalizacja: Maciej jest odpowiedzialny za budowanie i utrzymywanie silnych relacji biznesowych, zarządzanie transakcjami oraz koordynację zespołu w Warszawie i Polsce Centralnej.
Kamilla Joszczuk
Associate Director
Specjalizacja: Kamilla jako Associate Director w CBRE odpowiada za wynajem powierzchni magazynowych i przemysłowych w południowej części kraju i zarządzanie zespołem.
Marcin Janik
Senior Consultant
Specjalizacja: Marcin jako Starszy Doradca i Szef Regionu Wrocławia zajmuje się utrzymywaniem obecnych relacji z klientami i pozyskiwaniem nowych kontaktów, wspiera klientów w procesie negocjacji oraz odpowiada za zarządzanie zespołem.